رفتن به نوشته‌ها

مقایسه قیمت هر دقیقه تماس تلفنی و اینترنتی در ایران

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

در پست های قبل در مورد مقایسه مصرف اینترنت تماس تصویری بین نرم افزارهای اینترنتی و مقایسه قیمت بین اپراتورهای تلفنی در ایران و مقایسه قیمت اینترنت بین شرکتهای ISP در ایران صحبت کردم.

اما در این پست قصد دارم مقایسه ای بین قیمت تمام شده هر دقیقه تماس تلفنی و اینترنتی در ایران داشته باشم؛ ناگفته نماند تحلیلی که من انجام دادم بر حسب سلیقه و تجارب قبلی بنده هست.

برای این کار دو نوع مکالمه صوتی و تصویری رو با مکالمه تلفنی انتخاب کردم و هزینه تمام شده رو سعی کردم با دقت بالا و از تحلیل های انجام شده قبلی بازنشر کنم تا احتمال خطا تقریبا به صفر برسه.

نتیجه ای که من از این مقایسه گرفتم این بود:

به طور میانگین هر دقیقه تماس تصویری اینترنتی (Video Call) حدود 12 تومن و هر دقیقه تماس صوتی اینترنتی (Voice Call) حدود 2 تومن هزینه میشه؛ این در حالی هست که برای هر دقیقه مکالمه صوتی تلفنی به طور میانگین حدودا 50 تومن باید پرداخت کنیم!

در این لیست می تونید مقایسه انجام شده و منابعی که اطلاعات از اون اخذ شده رو مشاهده کنید.

نکته ای که باید به اون دقت کنیم اینه که دسترسی به تماس های اینترنتی مثل تماسهای تلفنی راحت و ساده نیست. اما چون در این پست قصدمون صرفا روی قیمت تمام شده تماسها بود از این بعد به قضیه نگاه نکردیم. اما از دیگر مواردی که میشه مکالمات از راه دور رو باهم مقایسه کرد قابلیت هایی مثل ارتباط تصویری و هزینه تجهیزات لازم برای برقراری ارتباط هست که اون هم به شدت مهمه.

امیدوارم این مقایسه برای شما مفید بوده و خوشحال میشم اگر نقطه نظراتتون رو در بخش دیدگاه همین مطلب برای ما (من و دیگر دوستان حاضر در وبلاگ) به اشتراک بگذارید.

شاد باشید

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتیادداشت های من

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.