رفتن به نوشته‌ها

مقایسه مصرف اینترنت تماس تصویری بین نرم افزارهای اینترنتی

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

در پست های قبل در مورد مقایسه قیمت اینترنت بین شرکتهای ISP در ایران و مقایسه قیمت بین اپراتورهای تلفنی در ایران صحبت کردم.

اما در این پست قصد دارم مقایسه ای در مصرف اینترنت هر دقیقه تماس تصویری بین نرم افزارهای اینترنتی داشته باشم؛ ناگفته نماند تحلیلی که من انجام دادم بر حسب سلیقه و تجارب قبلی بنده هست.

برای این کار دو نرم افزار مشهور و محبوب Whatsapp و Skype رو انتخاب کردم و میزان مصرفها رو سعی کردم با دقت بالا و از وب سایت های معتبر بازنشر کنم تا احتمال خطا تقریبا به صفر برسه.

نتیجه ای که من از این مقایسه گرفتم این بود:

به طور میانگین در هر دقیقه مکالمه صوتی حدود 1 مگ و مکالمه تصویری 4 مگابایت اینترنت مصرف میشه.

در این لیست می تونید مقایسه انجام شده و منابعی که اطلاعات از اون اخذ شده رو مشاهده کنید.

نکته ای که باید به اون دقت کنیم اینه که این دو نرم افزار از نظر دسترسی روی همه سیستم عامل ها به طور یکسان نیستند و مثلا از تماس تصویری واتس آپ مثل اسکایپ نمیشه روی ویندوز استفاده کرد. اما چون در این پست قصدمون صرفا روی میزان مصرف اینترنت بود از این بعد به قضیه نگاه نکردیم. اما از دیگر مواردی که میشه این نرم افزارها رو باهم مقایسه کرد قابلیت هایی مثل به اشتراک گذاری صفحه دسکتاپ (مختص به اسکایپ) و شطرنجی کردن فضای پشت سر مخاطب (قابلیت جدیدی که به اسکایپ اضافه شده) هست که اون هم به شدت مهمه.

امیدوارم این مقایسه برای شما مفید بوده و خوشحال میشم اگر نقطه نظراتتون رو در بخش دیدگاه همین مطلب برای ما (من و دیگر دوستان حاضر در وبلاگ) به اشتراک بگذارید.

در پست بعد قصد دارم در مورد مقایسه قیمت هر دقیقه تماس تلفنی و اینترنتی در ایران صحبت کنم، پس با من همراه باشید …

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتیادداشت های من

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.