رفتن به نوشته‌ها

مقایسه قیمت بین اپراتورهای تلفنی در ایران

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

در پست قبل در مورد مقایسه قیمت اینترنت بین شرکتهای ISP در ایران صحبت کردم.

در این پست قصد دارم مقایسه ای بین قیمت تمام شده هر دقیقه تماس تلفنی بین اپراتورهای تلفن ثابت و همراه ایران داشته باشم؛ ناگفته نماند تحلیلی که من انجام دادم بر حسب سلیقه و تجارب قبلی بنده هست.

برای این کار سه شرکت مخابرات، ایرانسل و همراه اول رو انتخاب کردم و تعرفه قیمتها رو سعی کردم با دقت بالا و از وب سایت رسمی شرکتهای سرویس دهنده بازنشر کنم تا احتمال خطا تقریبا به صفر برسه.

نتیجه ای که من از این مقایسه گرفتم این بود:

ارزونترین تعرفه مربوط به تماسهای درون شبکه (یعنی تلفن ثابت به تلفن ثابت) درون استانی شرکت مخابرات با 4.5 تومن به ازای هر دقیقه مکالمه بود و گرونترین تعرفه مربوط به تماسهای مشترکین اعتباری ایرانسل و همراه اول با 89.9 تومن به ازای هر دقیقه مکالمه بود که به طور میانگین باید حدودا 50 تومن بابت هر دقیقه مکالمه تلفنی هزینه کنیم.

در این لیست می تونید مقایسه انجام شده و منابعی که اطلاعات از اون اخذ شده رو مشاهده کنید.

نکته ای که باید به اون دقت کنیم اینه که تعرفه مکالمه اپراتورهای همراه اگر گرونتر از اپراتورهای ثابت هستن در عوض قابل حمل هستن و نیاز به تجهیزات جانبی و هزینه های تعمیر و نگهداری مجزا ندارن. اما چون در این پست قصدمون صرفا روی تعرفه مکالمات بود از این بعد به قضیه نگاه نکردیم. اما از دیگر مواردی که میشه سرویسها رو باهم مقایسه کرد پوشش سیگنال و اصطلاحا آنتن دهی هست که اون هم به شدت مهمه.

امیدوارم این مقایسه برای شما مفید بوده و خوشحال میشم اگر نقطه نظراتتون رو در بخش دیدگاه همین مطلب برای ما (من و دیگر دوستان حاضر در وبلاگ) به اشتراک بگذارید.

در پست بعد قصد دارم در مورد مقایسه مصرف اینترنت تماس تصویری بین نرم افزارهای اینترنتی صحبت کنم، پس با من همراه باشید …

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتیادداشت های من

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.