رفتن به نوشته‌ها

وب معنایی چیست ؟

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

وب معنایی یک جنبش مشترک است که توسط W3C رهبری می شود که فرمت های رایج داده را روی شبکه گسترده جهانی ترویج می کند. با تشویق به گنجاندن محتوی معنایی در صفحات وب، وب معنایی به تبدیل شدن وب حاضر مشتمل بر اسناد ساختار نایافته به یک “وبی از داده ها” کمک می کند. این در چارچوب شرح منابع (RDF) از W3C ساخته می شود.

بنابراین وب معنایی یک چارچوب مشترک فراهم می آورد که اجازه می دهد داده ها به اشتراک گذاشته شوند و در سراسر مرزهای کاربردی، اقتصادی و اجتماعی دوباره استفاده شوند.

 

web3 وب معنایی چیست ؟

مردم همواره می پرسند که وب ۳ چیست؟ من فکر میکنم شاید وقتی شما یک پوشش از گرافیک های برداری مقیاس پذیر (همه چیز ناهوار و شناور به صورت مبهم) در وب۲ دارید و دسترسی به یک وب معنایی که جمع کننده حجم زیادی از داده داشته باشید، شما به یک منبع داده باور نکردنی دسترسی خواهید داشت … “وب معنایی” گاهی اوقات هم معنی “وب۳” به کار می رود، در حالی که هر کدام معنی متفاوتی دارند. به عنوان مثال وقتی ما درباره وب معنایی حرف می زنیم، ما درباره بسیاری از “چگونه” هایی صحبت می کنیم که معمولا دور از فهم اند چراکه مردم نسبت به مفاهیم مورد نیاز زبان شناسی بی توجه اند. بنابرین، ما ترجیح می دهیم چگونگی ظهور وب معنایی در آینده را تصور کنیم . سایت های از نوع ویکی روبه رشدند. مدیران آنها و عناصر آنها می تواند بسیار متنوع باشد. این ویکی ها بسیار بسیار تخصصی شده اند. اما بسیاری از ویکی ها موتور های جستجو را از لحاظ شاخص گذاری آنها محدود می کنند زیرا این موتورهای جستجو کارآمدی ویکی ها را کاهش می دهد و صفحاتی که منسوخ شده اند را نگه می دارند، به بیانی، خارج از ویکی (به روز رسانی دائم). ابر موتورهای جستجو قصد دارند نتایج بدست آمده از درخواست های انحصاری از هرکدام از این ویکی ها را جمع کنند. ویکی سوله ای از داده دردسترس برای همفکری توسط مردم و ماشین ها شده است.

لینک دانلود مقاله “وب معنایی چیست؟”
فرمت فایل: PDF | حجم فایل: ۶۰۲ کیلوبایت

منتشر شده در بلاگمقالاتمقالات تخصصی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.