رفتن به نوشته‌ها

معرفی سرویس جستجوی آکادمیک مایکروسافت

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

هنگامی‌که برای مدتی از ابزار و یا خدماتی استفاده می‌نمایید ، به صورت ناخودآگاه فکر می‌کنید که حتما سایرین هم درباره آن ابزار و یا خدمات چیزی شنیده‌اند و گاها پیش می‌آید که متوجه می‌شوید آن ابزار به اندازه‌ای که فکر می‌کردید شناخته شده نیست .

به عنوان مثال من به‌دلیل استفاده مکرر ، فکر می‌کردم که همه کاربران ویندوز ۸ باید بدانند که میانبر Windows+I صفحه جستجوی ویندوز را نمایش می‌دهد ! در ادامه به معرفی سرویسی می‌پردازیم که مدت‌هاست وجود دارد ، اما ظاهرا شامل قاعده فوق می‌شود و بسیاری ، حداقل در کشور ما ، از وجود آن بی اطلاع هستند .

Microsoft Academic Search یک سرویس رایگان توسعه داده شده توسط Microsoft Research برای کمک به جامعه آکادمیک و محققان است تا بتوانند به‌راحتی و به سرعت ، به جستجو در محتواهای آکادمیک ، تحقیقاتی ، موسسات و فعالیت آموزشی بپردازند .

MAS1 معرفی سرویس جستجوی آکادمیک مایکروسافت<کادمیک مایکروسافت” alt=”MAS2 معرفی سرویس جستجوی آکادمیک مایکروسافت” src=”http://haghighatjoo.ir/wp-content/uploads/MAS2.jpg” width=”600″ height=”316″ />

Microsoft Academic Search Social Density

تفاوت این سرویس با موتورهای جستجوی عادی مانند Bing و یا گوگل ، محدود سازی نتایج جستجوی این موتور به محتوای آکادمیک است و در نتیجه تولید و ایجاد نتایج مرتبط‌تر ، مهم‌ترین مزیت استفاده از آن به شمار می‌آید . این سرویس فوق‌العاده کاربردی و عملیاتی بیش از ۳۵ میلیون مطلب را از بیش از ۱۹ میلیون محقق و نویسنده ایندکس کرده است .

بصری سازی در جستجوی آکادمیک

مجموعه سرویس‌های بصری سازی جستجو در این موتور جستجو به شرح زیر هستند :

Academic Map: به صورت جغرافیایی بین موسسات آموزشی و نویسندگان و محققان یک دامنه خاص حرکت نمایید.
CFP Calendar: بر اساس دامنه، زمان و محل برگزاری،  کنفرانس‌های علمی مورد علاقه‌تان را جستجو نمایید.
Domain Trend: روند تحقیقات در علوم کامپیوتر را با استفاده  از یک نمودار انباشه، بصری سازی می‌نماید.
Organization Comparison: دو موسسه آموزشی را با یکدیگر مقایسه نمایید و تعداد محتوای ایندکس شده آن‌ها، کلمات کلیدی، نویسندگان برتر و … را با یکدیگر مقایسه نمایید.
Co-author Graph: نشان می‌دهد کدام محققان بیشتر با یک نویسنده خاص همکاری داشته‌اند.
Co-author Path: نشان می‌دهد چگونه دو محقق با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.
Genealogy Graph: ارتباط مشاور دهنده و مشاور گیرنده در خصوص یک موضوع تحقیقاتی خاص را نشان می دهد.
Paper Citation Graph: با این قابلیت می‌توانید، محتواهای ارجاع داده شده در یک محتوای خاص را مشاهده نمایید.

و نهایتا با استقاده از برنامه اختصاصی Academic Search برای ویندوز فون ، قارد خواهید بود قابلیت جستجو بر اساس نویسنده، عنوان، کلمات کلیدی و … را به گوشی خود بیاورید .

در نهایت ذکر این نکته الزامی به نظر می‌رسد که این سرویس تنها در خدمت اهداف آکادمیک طراحی و پیاده سازی شده است و به عنوان مثال یک استاد دانشگاه و یا دانشجو می‌تواند از آخرین مقالات نگارش شده در حوزه تخصصی خود آگاه شود و در آن‌ها به جستجو بپردازد و این سرویس عملا نمی‌تواند شما در پیدا کردن فول آلبوم رضا صادقی یاری دهد !

منتشر شده در بلاگمقالاتمقالات تخصصی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.