رفتن به نوشته‌ها

مقایسه قیمت اینترنت بین شرکتهای ISP در ایران

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

در این پست قصد دارم مقایسه ای بین قیمت تمام شده هر گیگ اینترنت در بین بین گرونترین سرویسهای اینترنت شرکتهای ISP (مخفف عبارت Internet service providers) ایران داشته باشم؛ در اینجا منظور بنده از گرونترین سرویسهای اینترنت، در واقع بلند مدت ترین، پرسرعت ترین و پر حجم ترین سرویسهای اینترنتی بود که تا امروز (تاریخ ایجاد پست) موفق شدم پیدا کنم. البته ناگفته نماند که این انتخاب بر حسب سلیقه و تجارب قبلی بنده هست.

برای این کار سه شرکت مخابرات، آسیاتک و شاتل رو در زمینه اپراتورهای سرویس دهنده کابلی با تکنولوژی های فیبر نوری (FTTH) و زوج سیم (ADSL و VDSL) و دو شرکت ایرانسل و همراه اول را در زمینه اپراتورهای سرویس دهنده بیسیم (GSM و TD-LTE) انتخاب کردم، البته برخی سرویسها توسط دیگر اپراتورهای دسته مقابل نیز ارائه می شد که اونها رو هم در لیست آوردم.

و نکته مهم اینکه تعرفه قیمتها رو سعی کردم با دقت بالا و از وب سایت رسمی شرکتهای سرویس دهنده بازنشر کنم تا احتمال خطا تقریبا به صفر برسه.

نتیجه ای که من از این مقایسه گرفتم این بود:

ارزونترین اینترنت متعلق به سرویس ADSL نقره ای شرکت آسیاتک با 270 تومن به ازای هر گیگ بود و گرونترین اینترنت متعلق به سرویس 4G همراه اول با 2476 تومن به ازای هر گیگ اینترنت بود که به طور میانگین اگر بخوایم یه اینترنت بلند مدت، پر سرعت و پرحجم در ایران داشته باشیم باید حدودا 1282 تومن بابت هر گیگ هزینه کنیم.

در این لیست می تونید مقایسه انجام شده و منابعی که اطلاعات از اون اخذ شده رو مشاهده کنید.

نکته ای که باید به اون دقت کنیم اینه که سرویسهای همراه مثل 4G اگر گرونتر از سرویسهای ثابت مثل ADSL هستن در عوض قابل حمل هستن و نیاز به تجهیزات جانبی و هزینه های تعمیر و نگهداری مجزا ندارن. اما چون در این پست قصدمون صرفا روی قیمت سرویسها بود از این بعد به قضیه نگاه نکردیم. اما از دیگر مواردی که میشه سرویسها رو باهم مقایسه کرد پایداری و اصطلاحا آپتایم هست که اون هم به شدت مهمه.

امیدوارم این مقایسه برای شما مفید بوده و خوشحال میشم اگر نقطه نظراتتون رو در بخش دیدگاه همین مطلب برای ما (من و دیگر دوستان حاضر در وبلاگ) به اشتراک بگذارید.

در پست بعد قصد دارم در مورد مقایسه قیمت بین اپراتورهای تلفنی در ایران صحبت کنم، پس با من همراه باشید …

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتیادداشت های من

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.