رفتن به نوشته‌ها

فری‌لنسر کیست ؟

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

من دوستان زیادی در اطرف خودم دارم که شاید در تعریف عرف ایران، شغل مستقلی که از طریق آن، روزها از خانه خارج و به محل کار خود بروند و کارهایی را تحت تعاریف کلی و بر اساس حرفه خود انجام دهند و بعد از ظهرها به منزل برگردند، ندارند. خیلی از آن‌ها صرفا از طریق یک سایت یا یک نام شخصی خود را معرفی می‌کنند که گویای برندشان است و اکثرا، درآمدهای مناسبی نیز دارند.

برخی اوقات زندگی بسیار دشوار می شود و شما احتمالا به فکر فرو می روید که کار خود را ترک کنید و برای خودتان کار کنید. به طور خلاصه، تعریف ساده فریلنسینگ از این قرار است : کار کردن برای خودتان.

امروزه بسیاری از مردم در زمینه فریلنسینگ مشغول هستند. بیشترین دلایل آن عبارتند از :

1 – می توانید برای خودتان زمان بندی کنید و  به کار بپردازید
۲ – می توانید در خانه کار کنید
۳ – هیچ رئیسی بالای سر خود ندارید

کار کردن به‌صورت مستقل، فارغ از وجود هر گونه قوانینی که از طرف دیگران برای شما وضع می‌شود، یکی از ایده‌آل‌هایی است که خیلی‌ها ممکن است به‌دنبال آن باشند. این‌که کسی بخواهد آن‌طور که دوست داشته باشد پروژه‌های کاری را قبول نماید، راس ساعتی که دوست داشته باشد کار کند و تعطیلات و روزهای کاری خود را بر اساس سلیقه و نظر خود مشخص کند، از جمله مواردی است که فری‌لنسرها از آن‌ها بهره‌مند هستند. اما در این عنوان کاری، مسائل مختلف زیادی وجود دارد که اگر به‌درستی رعایت نشوند و یا به آن‌ها توجه نشود، ممکن است نه تنها نهایتا شما را خشنود نکند، بلکه باعث ضرر و زیان مادی و از دست رفتن زمان‌تان شود.

freelancer

به نقل از ویکی‌پدیا، فری‌لنسر (Freelancer) به کسی گفته می‌شود که “سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد دراز مدت به کارفرما ارائه می‌کند. آن‌ها معمولا ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساسا یک کسب و کار یک نفره است.”

منتشر شده در بلاگمقالاتمقالات علمی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.