رفتن به نوشته‌ها

چگونه راندمان کاری خود را بالا ببریم ؟

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

برای اینکه در کار خود بهره‌وری داشته باشید، ابتدا می‌بایست بدانید چگونه بهتر از بدن خود مراقبت کنید. رفتار شما با بدنتان، تاثیر زیادی بر کارتان خواهد داشت. با گذشت زمان، عادات بد بدن می‌تواند تاثیرات منفی بر بهره‌وری یک فریلنسر داشته باشد. به یاد داشته باشید، بهره‌وری شما به طور مستقیم به درآمد شما گره خورده است.
در این پست، من چهار نکته مهم را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که می‌بایست در مورد بدن خود بدانید. برای اینکه بهره‌وری بیشتری داشته باشید، بهتر است این ۴ سوال را از خود بپرسید.
(توجه: این پست حاوی اطلاعات کلی است. پس اگر احساس بیماری می‌کنید و یا نیاز به کمک بیشتر دارید، بهتر است به دکتر مراجعه کنید).

zen-stone-550

چه زمانی بیشتر موثر هستم؟
چه زمانی کار خود را بهتر انجام می‌دهید؟ شما می‌بایست پاسخ این سوال را بدانید.
در برخی از مقالات آمده است که صبح، بهترین زمان برای شروع کار است. شناخت بدن بسیار مهم است. شما می‌بایست بدانید چه زمانی آمادگی انجام کارها را دارید. یک فریلنسر می‌بایست سخت‌ترین پروژه‌های خود را برای زمانی از روز برنامه‌ریزی کند که آمادگی کامل دارد و انجام دیگر امور معمول خود را به ساعت‌های بعد موکول کند.
سعی کنید به مدت یک هفته، هر روز تمامی حالات روحی خود را یادداشت کنید. برای هر روز، بنویسید که در زمان‌های مختلف از روز چه احساسی دارید. سعی کنید هوشیاری خود را در زمان‌های زیر یادداشت کنید:
حدود یک ساعت بعد از بیداری
اواسط بعد از ظهر
اواسط شب
یک هفته زمان طولانی و مناسبی برای تهیه الگویی است که در آن مشخص شده چه زمانی آمادگی کامل برای انجام کارها را دارید. زمانی‌ که این الگو را تهیه کردید، سعی کنید ساعت کار خود را طوری تغییر دهید تا از زمان‌هایی که آمادگی بیشتری دارید، بهتر استفاده کنید.

آیا نیاز به چرت نیمروزی دارم؟
برای برخی افراد، چرت نیمروزی کوتاه مدت بسیار مفید خواهد بود. برای عده‌ای نیز ممکن است چرت نیمروزی باعث سستی و بیحالی شود. اگر تصمیم به چرت زدن در طول روز دارید، در اینجا چند راهنمایی به شما ارائه می‌کنم:

  • زمان چرت زدن را محدود کنید. در بیشتر مقالات توصیه شده که بهتر است چرت زدن بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه نداشته باشد.
  • زمان چرت زدن خیلی دیر نباشد. معمولا اوایل بعد از ظهر (درست بعد از ناهار) خوب است.
  • در یک فضای آرام و ساکت استراحت ‌کنید. سعی نکنید در یک محیط پر سر و صدا بخوابید. بهتر است زنگ تلفن خود را نیز خاموش کنید.

افرادی که از چرت نیمروزی بهره‌مند می‌شوند اعلام می‌کنند که بهتر قادر به کنترل مابقی روز خود هستند و کارها را بهتر پیش می‌برند. این افراد اغلب خوش بین هستند. مطالعات نشان می‌دهد که چرت زدن می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

آیا بیش از حد قند و شکر می‌خورم؟
زمانی که تحت استرس هستید چه می‌خورید؟ آیا یک شکلات، یک تکه کیک، یا یک نوع شیرینی‌ می‌خورید؟
اگر علاقمند به شیرینی هستید، بهتر است بدانید که شکر بر کار شما تاثیر می‌گذارد و به سلامت شما آسیب می‌رساند. شکر طعم خوبی دارد و ممکن است با خوردن آن برای زمان کوتاهی احساس خوشایندی داشته باشید، اما در طولانی مدت مصرف شکر آسیب زیادی به شما خواهد رساند. بهتر است برای کاهش استرس دنبال یک راه دیگر باشید.
برخی از خطرات ناشی از مصرف بیش از حد قند عبارتند از:
افسردگی
مشکلات حافظه
مشکلات تمرکز
افزایش اضطراب
نوسانات خلقی
خستگی

آیا به اندازه کافی ورزش می‌کنم؟
برخی از مزیت‌های ورزش کردن عبارتند از:
کاهش استرس
کمک به واضح اندیشیدن
احساس هوشیاری و آمادگی بیشتر
بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس
ورزش همچنین مزایای فیزیکی بسیار زیادی دارد. ورزش می‌تواند در درمان چاقی و بسیاری از بیماری‌های مربوط به اضافه وزن به شما کمک کند. اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، سعی کنید به برنامه روزانه خود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش را اضافه کنید.

نوبت شماست
آیا رفتار شما با بدنتان، تاثیری در کارتان داشته است؟ برای اینکه بهره‌وری خود را بالا ببرید، چگونه عادات بد خود را کنار می‌گذارید؟ تجارب و نظرات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منتشر شده در بلاگمقالاتمقالات علمی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.