رفتن به نوشته‌ها

آشنایی با سرویس وب سایت CloudFlare

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

از چه روش هایی برای افرایش سرعت بارگذاری صفحات سایت خود در مرورگر بازدید کنندگان سایت خود استفاده می کنید ؟ برای افزایش امنیت سایت خود و جلوگیری از هک شدن سایت خود چه راه کارهایی را پیدا کرده اید و از چه ابزارهایی استفاده می کنید ؟ در این نوشته از تورتک به معرفی کامل سرویس CloudFlare می پردازیم که با استفاده از آن به صورت رایگان در سایت خود می توانید از انواع روش های افزایش سرعت و امنیت به آسانی استفاده کنید.

سرویس CloudFlare چیست و چه کاری انجام می دهد ؟

همه چیز از سال ۲۰۰۴ شروع شد ! بله هنگامی که Matthew Prince و Lee Holloway درباره این موضوع فکر می کردند که ایمیل های اسپم از کجا می آیند ؟ همین فکر با ایده پردازی های بیشتر به همراه Michelle Zatlyn باعث شد که پروژه Honey Pot که در اصل برای شناسایی و ایجاد پایگاه داده هایی از اسپم ها است راه اندازی شد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ این سه نفر با دیدن این موضوع که هزاران نفر دیگر از ۱۸۵ کشور دنیا در پروژه آن ها عضو شده اند و آن ها نیز در مورد جدیدترین اسپم ها خبر رسانی می کنند تصمیم گرفتند که سرویس CloudFlare را راه اندازی بکنند.

در اصل CloudFlare سرویسی است که شما با در اختیار گذاشتن دامین یا همان آدرس اینترنتی سایت خود به آن این اجازه را می دهید که در هنگامی که بازدید کنندگان سایت شما صفحات و دیگر محتوای سایت شما را درخواست می کنند این اطلاعات از سرورهای قدرتمند آن بگذرد و وظیفه شناسایی بازدید کنندگان و همچنین تغییرات بر روی محتوای سایت شما بر عهده آن است. شما می توانید با انجام چند مرحله ساده این عمل را انجام داده و با خیال راحت از امنیت سایت خود مطمئاً شوید و همچنین بازدید کنندگان سایت شما از اینکه صفحات سایت شما برای آن ها خیلی سریعتر به نمایش در می آید رضایت بیشتری را از سایت شما و استفاده از آن پیدا می کنند.

همچنین با استفاده از این سرویس می توانید از آمارگیر دقیق این سیستم نیز استفاده کنید. دلیل دقیق بودن آمارهای گزارش داده شده از بازدید های سایت شما این است که این آمارگیر با استفاده از اضافه کردن یک کد خاص به صفحات سایت شما کار نمی کند که در صورت اجرا نشدن آن بازدید های کاربران نیز شمرده نشود بلکه به صورت کاملاً حرفه ای و بدون کند کردن درخواست های بازدید کنندگان برای نمایش سایت شما تک تک درخواست ها از سرور سایت شما را شمارش می کند و مهم نیست که آن درخواست دیدن یک صفحه وب باشد و یا مثلاً دانلود یک فایل و … .

چگونه سرعت سایت من افزایش پیدا می کند ؟

در جواب به این سوال که چگونه CloudFlare می تواند سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش دهد باید بگوییم که این سرویس در سراسر جهان ۱۲ سرور قدرتمند را دارد که در حقیقت از آن ها به عنوان CDN که در نوشته CDN چیست به طور کامل با آن آشنا شدیم استفاده می کند. تمامی فایل های ثابت ( مثل CSS ، JS و … ) در اولین درخواست یا بازدید از صفحات سایت شما در سرورهای این سرویس ذخیره سازی می شود و هر بازدید کننده در هنگام بازدید از سایت شما به جای سرور اصلی یا هاست شما از نزدیک ترین سرور CloudFlare این فایل ها را دریافت می کند و این امر باعث افزایش چشم گیری در سرعت بارگذاری صفحات سایت یا وبلاگ شما در مرورگر کاربران می شود. توجه داشته باشید این امر همچنین باعث کاهش ترافیک و بار بر روی سرورهای اصلی سایت شما می شود که می تواند تا ۶۰ درصد در حالت معمول پهنای باند مصرفی سایت شما را کاهش دهد به این دلیل که تنها در چند ساعت یک بار یک فایل از سرور شما خوانده می شود و بر روی سرورهای CloudFlare ذخیره سازی می شود و تمامی بازدید کنندگان سایت شما دیگر از سرورهای CloudFlare این فایل ها را بر روی سیستم خود دریافت می کنند.

البته این سرویس می تواند با ایجاد تغییرات بر روی محتوای صفحات سایت شما نیز به صورت خودکار باعث افزایش سرعت سایت شما شود که در زیر با روش هایی که می توانید با استفاده از این سرویس از آن ها استفاده کنیم آشنا می شویم.

  1. ابزار Auto Minify : با استفاده از این ابزار تمامی کدهای HTML سایت شما بهینه سازی می شوند و قسمت های اضافی از آن ها در هنگام ارسال به بازدید کنندگان حذف می شود که این کاهش حجم باعث سریعتر دیده شدن سایت شما در مرورگر بازدید کنندگان می شود. همچنین تمامی فایل های CSS و JS که شما در صفحات سایت خود از آن ها استفاده کرده اید نیز به همین صورت بهینه سازی شده و با یکدیگر یکی می شوند تا در بهترین حالت ممکن به دست بازدید کنندگان برسند و به سرعت عملیات بازگذاری صفحات سایت شما به اتمام برسد.
  2. ابزار Rocket Loader : این ابزار نیز تمامی اسکریپت های داخلی و خارجی به کار رفته در صفحات سایت شما را به صورت خودکار بهینه سازی می کند و با این کار تمامی اسکریپت های به کار رفته به صورت همزمان بارگذاری شده و به سرعت در مرورگر بازدید کنندگان سایت شما اجرا می شوند.
  3. ابزار Website Preloader : در اولین بازدید یک کاربر از صفحات سایت شما اگر در پس زمینه سایت شما فایل های پر کاربرد آن بر روی سیستم آن کاربر ذخیره سازی شود فکر می کنید مرور و حرکت بین صفحات سایت شما چقدر سرعت می بخشد ؟ بله ، این ابزار با استفاده از این ویژگی می تواند سرعت سایت شما را تا درصد بالایی افزایش دهد. تنها توجه داشته باشید برای استفاده از این ابزار باید از حساب های Pro ( پولی ) سرویس CloudFlare استفاده کنید.
  4. سازگاری با دیگر DNS ها : همانطور که در بالا تر گفتیم این سرویس همانند یک DNS می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد اما اگر هم اکنون نیز از سرویس دهنده DNS دیگری استفاده می کنید در کنار آن می توانید از این سرویس نیز استفاده کنید. این به معنای سازگاری کامل CloudFlare با دیگر سرویس دهنده های DNS است.
  5. App های موجود : یکی از ابزارهای دیگری نیز که این سرویس در اختیار ما می گذارد استفاده از دیگر سرویس های محبوب در سایت خود است که در پایین تر بطور کامل با آن ها آشنا می شویم. در App های موجود بسیاری از سرویس هایی که موجب بهینه سازی سرعت سایت شما می شوند نیز وجود دارد.
  6. فشرده سازی اطلاعات با GZIP : در هنگام استفاده از این سرویس می توانید تمامی محتوایی که بین سرور سایت شما و مرورگر بازدید کنندگان انتقال پیدا می کند را ابتدا فشرده سازی کنید و سپس ارسال کنید و در مرورگر کاربر این اطلاعات فشرده سازی شده دوباره به حالت اولیه خود تبدیل می شوند. این امر باعث کاهش حجم اطلاعات دریافتی مورد نیاز بازدید کنندگان می شود که در سریعتر نمایش داده شدن صفحات سایت شما برای آن ها تاثیر زیادی را دارد.
  7. بهینه سازی Cache header : این امکان نیز باعث می شود که تمامی فایل ها و اطلاعاتی که ثابت هستند در سیستم بازدید کنندگان به صورت موقتی ذخیره سازی شوند و این امر باعث به حداقل رسیدن درخواست های تکراری از سرور ها و افزایش سرعت نمایش صفحات سایت شما می شود و دیگر نیازی نیست برای بازگذاری صفحه جدیدی از سایت شما همان فایل های قبلی دوباره از طریق مرورگر بازدید کنندگان از سرورها دریافت شوند.
  8. و …

توجه داشته باشید که برای استفاده از ابزارها و امکاناتی که در بالا ذکر شد شما نیاز به هیچگونه تنظیم و یا درج کد جدیدی در صفحات سایت خود ندارید و اگر دوست داشته باشید این سرویس به صورت خودکار اینکار ها را برای شما انجام می دهد. نکته جالب توجه این سرویس افزایش ابزارها و امکانات آن به صورت دوره ای است با اینکه یک سرویس رایگان است و شما می تواند از آن بدون هزینه کردن ۱ تومان استفاده کنید. پس در آینده نزدیک شاهد استفاده از روش های دیگری نیز در این سرویس برای افزایش سرعت سایت خود خواهیم بود.

چگونه امنیت سایت من افزایش پیدا می کند ؟

سوال دیگری که شاید برای شما پیش بیاید این است که این سرویس با استفاده از چه روش ها و تکنیک هایی می تواند امنیت سایت ما را افزایش دهد ؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که CloudFlare با استفاده از هر حمله و تحدیدی که برای یکی از سایت های استفاده کننده از خدمات خود تمامی سایت ها و دامنه هایی که از سرویس های آن استفاده می کنند را در برابر آن حمله مقاوم می کند و با توجه به تعداد سایت های زیادی که برای امن کردن خود از آن استفاده می کنند می توانیم بگوییم دیگر سایت ما در مقابل هر نوع حمله ای مقاوم می شود. اما روش ها و امکانات دیگری که این سرویس برای سایت ما از لحاظ امنیتی می تواند فراهم کند را در پایین می بینیم.

  1. نظارت بر Browser integrity : هر درخواستی که از سرور سایت شما انجام می شود در صورتی که از سرویس CloudFlare استفاده می کنید ابتدا با استفاده از HTTP headers ارسالی آنالیز می شود و اگر یک تحدید شناخته شده سریعاً دسترسی آن به سرور ها و محتوای سایت شما قطع می شود. با استفاده از این روش تمامی ربات ها و اسکریپت های مخربی که بخواهند از قوانین امنیتی سایت شما پای خود را فرا تر بگذارند به راحتی شناخته شده و در همان ابتدای کار خود متوقف می شوند.
  2. استفاده از سوابق بازدید کننده : یکی دیگر از روش هایی که برای جلوگیری دسترسی کاربران و ربات هایی که ممکن است برای سایت شما تحدید ایجاد کنند و عملیات مخربی را در آن انجام دهند استفاده از سوابق آن کاربر در هنگام استفاده های قبلی خود از اینترنت است. در این صورت مثلاً اگر آن کاربر در گذشته سابقه ارسال پیام های اسپم را داشته باشد و یا اینکه فعالیت هایی مضری مانند استفاده از روش های Exploit و دیگر روش های هک کردن سایت ها استفاده کرده باشد به راحتی تشخیص داده شده و دسترسی آن به محتوای سایت شما قطع می شود.
  3. مخفی کردن اطلاعات از کاربران بد : یکی دیگر از امکاناتی که در اختیار ما با استفاده از این سرویس قرار می گیرد امکان نمایش ندادن بعضی از قسمت ها و محتویات سایت خود برای کاربران بد و هکر است. مثلاً اگر یک فرم ورود و یا ثبت نام در صفحه های سایت خود دارید و از امن بودن آن به صورت کامل اطمینان ندارید هنوز ، کافی است با استفاده از تگ های مربوطه که در آینده با آن ها آشنا می شویم این قسمت ها را به بازدید کنندگانی که مشکوک به هکر بودن و انجام دادن فعالیت های مخرب هستند نمایش ندهید.
  4. استفاده خودکار از صفحات من یک انسان هستم ! : ممکن است نگران شوید که کاربران معمولی نیز که قصد ورود به سایت شما را دارند در صورت استفاده از IP اشتراکی و یا دیگر روش ها به عنوان یک ربات و برنامه مخرب شناخته شوند و نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. درباره این نگرانی شما باید بگوییم که CloudFlare در هنگام برخورد با اینگونه موارد صفحه ای را نمایش می دهد که کاربر مربوطه با وارد کردن کد کپچا نمایش داده شده می تواند اعلام کند که یک انسان است و قصد انجام فعالیت های مخرب را در سایت شما ندارد. لازم به ذکر است صفحه مربوطه کاملاً قابل سفارشی سازی است و شما می توانید محتوای نمایش داده شده در آن به سلیقه خود نوشته و اعمال کنید.پ
  5. شناسایی بازدید کنندگان مورد حمله قرار گرفته : اما در بعضی از اوقات مثلاً سیستم یکی از بازدید کننده سایت شما با رفتن به سایت دیگری ویروسی شده است و ممکن است با استفاده از سایت شما و ارسال و دریافت اطلاعات در سایت شما تاثیر مخربی را بر روی سایت شما بگذارد و یا اینکه برای دیگر بازدید کنندگان و کاربران سایت شما مضر باشد. در این صورت نیز جالب است بدانید CloudFlare در صورت نیاز شما می تواند دسترسی اینگونه بازدید کنندگان را نیز به سایت شما محدود کند.
  6. مسدود کردن دسترسی از طریق IP یا کشور : شما می توانید به راحتی دسترسی هر IP یا بازه ای از IP ها را به سایت خود مسدود کنید و با این کار از دست سرورها و افراد مخرب برای همیشه راحت شوید. همچنین می توانید مثلاً با وارد کردن کلمه Iran و تائید کردن این کشور تمامی کاربرانی که از این کشور درخواست دسترسی به سایت شما را دارند تائید کنید و یا با انتخاب گزینه مسدود کردن دسترسی تمام افراد ساکن در یک کشود خاص را از سایت خود محدود کنید.
  7. دیواره آتش آنلاین ( WAF ) : برای استفاده از این دیوار آتش نیاز به نصب هیچگونه سخت افزار و یا نرم افزار خاصی بر روی سرور سایت شما نیست و تنها با فعال کردن آن سایت شما از تمامی تحدیدها و هکر هایی که می خواهند از روش های مختلف مانند XXS JavaScript ، SQL injection و یا دیگر روش های معمول برای نفوذ به سایت شما و انجام کارهای مخرب استفاده کنند به صورت بلادرنگ در امان باشید. البته استفاده از این دیواره آتش به صورت کامل تنها برای کاربران Pro این سرویس امکان پذیر است و در هنگام استفاده از حساب های معمولی ( رایگان ) در این سرویس تنها بخشی از این امکانات دیواره آتش در دسترس ما است.
  8. محافظت از پهنای باند سایت شما با Hotlinking protection : اگر دوست دارید دیگر وبمستر ها و سایت های اینترنتی نتوانند با نشان دادن تصویر ها و دیگر فایل های موجود در سرور سایت شما پهنای باند شما را مصرف کنند می توانید از این امکان برای جلوگیری از نمایش فایل های موجود در سایت خود در دیگر سایت ها استفاده کنید. لازم به ذکر است این امکان با استفاده از آنالیز ارجاع دهنده مربوطه به هر درخواست این کار را انجام می دهد.
  9. استفاده از SSL تنها با یک کلیک : با استفاده از حساب نوع سومی که CloudFlare در کمپانی VeriSign دارد به شما این امکان را می دهد که در هر کجای سایت خود که نیاز به رو و بدل شدن اطلاعات مهم و خصوصی بین سایت شما و بازدید کنندگان وجود دارد از گواهینامه SSL و کدگذاری های بسیار پیشرفته امنیتی استفاده کنید. در صورتی که حساب کاربری شما در این سرویس Pro باشد تنها با یک کلیک می توانید این امکان را به سایت خود افزوده و از آن به راحتی استفاده کنید و هزینه اشتراکی که شما برای این سرویس در یکی از زیر دامنه های خود باید بپردازید تنها ۱ دلار در ماه است که با مقایسه با روش های دیگر استفاده از این ابزار تقریباً می توان گفت شما از این ابزار با CloudFlare رایگان استفاده می کنید.
  10. و …

همانطور که می بینید شما با استفاده از این سرویس بدون داشتن اطلاعات خاصی در این باره می توانید سایت خود را از لحاظ امنیتی بیمه کنید و جالب اینجا است که اکثر امکانات توضیح داده شده در بالا تنها با ثبت سایت شما در این سرویس فعال می شوند و برای استفاده از آن ها نیاز به هیچگونه تنظیم اضافی وجود ندارد.

دیگر امکانات سرویس CloudFlare برای سایت شما

اما CloudFlare مانند هر سرویس اینترنتی دیگر روز به روز به فکر توسعه و کامل تر شدن امکاناتی است که به کاربران خود عرضه می کند به همین خاطر اگر حالا تصمیم بگیرید که از این سرویس در سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید می توانید علاوه بر اینکه به سایت خود سرعت و امنیت بیشتری را بدهید بلکه از دیگر امکانات سرویس CloudFlare مانند آنالیزگر دقیق آن و همچنین App ها آن که روز به روز در حال تکمیل شدن هستند استفاده کنید که در پایین سعی می کنیم نگاهی مختصر نیز به این دو قسمت بیندازیم تا بیشتر با دیگر امکاناتی که برای سایت شما با عضویت در این سرویس فراهم می شود آشنا شوید.

آشنایی با ابزار آمارگیر CloudFlare

همانطور که در معرفی CloudFlare و طرز کار آن گفتیم در حقیقت این سرویس بین سایت شما و هر بازدید کننده با رباتی قرار می گیرد که می خواهد صفحات سایت شما را مشاهده کند پس به راحتی می تواند دقیق ترین آمار را به شما در باره تعداد بازدید های سایت شما از طریق این افراد یا سیستم ها بدهد.

شما در ابزار آمارگیر این سرویس علاوه بر تعداد بازدید های انجام شده توسط بازدید کنندگان خود می توانید تعداد بازدید های ربات های موتورهای جستجوگر و دیگر سیستم ها را بخوبی مشاهده کنید و با آنالیز اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده می شود می توانید متوجه شوید که هر موتور جستجوگر مانند بینگ ، گوگل و یاهو چه مقداری به سایت شما و محتوای موجود در صفحات آن اهمیت می دهد و روزانه چند بار و به چه تعداد صفحات سایت شما را بازرسی می کنند. همچنین شما در این ابزار حتی می توانید تعداد بازدید های مضر و حملاتی را که به سایت شما انجام شده و یا رباتی قصد انجام آن را داشته است را نیز ببینید و اطلاعاتی مانند اینکه این حملات از چه کشورهایی بوده اند و از طریق چه IP صورت گرفته است و اینکه در حقیقت چه اتفاقی افتاده است که CloudFlare آن بازدید را در حملات و بازدید های مضر دسته بندی کرده است را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید در آمار های ارائه شده توسط این سرویس می توانید مقدار درخواست ها و پهنای باندی که شما با استفاده از این سرویس در هاست شما صرفه جویی شده است را مشاهده کنید که هر چقدر سایت شما سایت محبوب تر و پر بازدید تری باشد مطمئاً این مقدار نیز بالاتر می رود.

آشنایی با App های موجود در CloudFlare

اما یکی دیگر از امکاناتی که CloudFlare در اختیار کاربران خود قرار می دهد این است که با استفاده از App های موجود و طراحی شده خود از دیگر سرویس های اینترنتی به راحتی و تنها با یک کلیک در سایت خود استفاده کنند. مثلاً اگر می خواهید از آمارگیر گوگل نیز در سایت خود استفاده کنید نیاز به تغییر کدها در قالب سایت خود و اضافه کردن کد این سرویس به آن نیستید بلکه تنها کافی است که این App را در حساب کاربری خود در CloudFlare فعال کنید. با این کار آمارگیر گوگل به صورت خودکار بر روی تمامی صفحات سایت شما حتی صفحات ۴۰۴ سایت شما نصب می شود و از این به بعد می توانید آمار دقیق تری را با استفاده از این سرویس در مورد ترافیک بازدید کنندگان سایت خود بدست آورید. در آینده حتماً با App های بیشتری که این سرویس می تواند در اختیار ما بگذارد و چگونگی کار با آن ها آشنا می شویم.

چگونه از CloudFlare در سایت خود استفاده کنم ؟

حتماً اگر تا کنون از این سرویس در سایت خود استفاده نمی کردید هم اکنون قصد دارید که از آن در سایت خود استفاده کنید. خوشحالم به اطلاع شما برسانم تنها برای استفاده از این سرویس کافی است در این سرویس عضو شوید و در چند مرحله کوتاه تنها لازم است که تنظیمات DNS دامین سایت خود را تغییر دهید. در صورتی که استقبال از این مطلب زیاد باشد حتماً آموزش کاملی را در باره چگونگی عضو شدن و استفاده از CloudFlare در سایت خود و همچنین چگونگی تنظیم امکانات آن برای بهره برداری از این سرویس به بهترین شکل ممکن در تورتک انتشار داده می شود.

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتمقالاتمقالات تخصصی

نظر

  1. کیوان کیوان

    سلام دوست عزیز من از مطلبتون استفاده کردم
    من یک سایت بازدید داشتم که متاسفانه حدود ده روز پیش یک حمله ddos بهش شد . بعد از اون هاست من پیشنهاد داد از cloudflare استفاده کنم ..ولی وقتی این سرویس را فعال می کنم توی گوگل وب مستر مقدار زیادی ارور ۵۲۲ می گیرم و sitemap هم ارور می ده…وقتی سروریس را غیر فعال می کنم ارورها هم از بین می رن…. تا الان ده بار با هاست و خود ساپورت clouflare صحبت کردم ولی می گن مشکلی نیست و همه آی پی ها بازه.. این خظاها به خاطر چی می تونه باشه؟

    • سلام
      قائده استفاده از این سرویس بر این اساس هست که شما می بایست ابتدا دامنه را به سمت سرور cloudflare هدایت کرده و سپس در تنظیمات ناحیه کاربریتان مشخصات سرور هاستینگ خود را ثبت کنید تا از این پس این سرور مابین هاست و دامنه شما قرار گرفته و از این فیلتر، داده ها عبور کنن.
      اگر از صحت انجام تنظیمات مربوطه اطمینان دارید می تونید با کارشناسان فنی کانون تبلیغات پاسارگاد ارتباط گرفته و بعد از ارسال متن خطاها و احتمالا دسترسی به حساب کاربری و انجام بررسی های لازم مشخص بشه که مشکل از کجاست تا راهنمائیتون کنن.
      به جز این مورد به نظر میاد شرکتی که از اونها هاست خریداری کردید پشتیبانی مطلوبی نمیدن به مشتریهاشون؛ از اونجایی که دفاع در مقابل حملات DDOS از وظایف سرویس دهنده هاستینگ شما هست، ما توصیه می کنیم از جایی خرید کنید که نه تنها امنیت سرورهاشون بالا باشه بلکه اگر مشکلی برای کاربراشون پیش اومد پاسخ گو باشن 🙂

  2. کیوان کیوان

    “قائده استفاده از این سرویس بر این اساس هست که شما می بایست ابتدا دامنه را به سمت سرور cloudflare هدایت کرده و سپس در تنظیمات ناحیه کاربریتان مشخصات سرور هاستینگ خود را ثبت کنید تا از این پس این سرور مابین هاست و دامنه شما قرار گرفته و از این فیلتر، داده ها عبور کنن.”

    ممنون دوست عزیز فکر می کنم مشکل از همین باشه…..البته من یوزر و پسورد حساب کلود فلر را به هاست دادم و خودشون تنظیمات cloudflare را انجام دادن….الان هم تو حساب کلود فلر که می رم ترافیک سایت من را نشون می ده.. به نظر می یاد کلود فلر داره کاره می کنه تو سایت whois هم که می رم مشخصات سرور کلود فلر را نشون می ده….می شه به طور مختصر توضیح بدید چطوری باید دامنه را به سمت سرور کل.د هدایت کنم؟ و چطوری می شه dns های سرور کلود را به جای dns های قبلی وارد کنم؟ ( البیته نمی دونم هاست این کارها را قبلا” کرده یا نه)

    با احترام

    • شما می بایست به پنل دامنه مراجعه کنید و از قسمت تنظیمات، DNS های دامنه رو به مقادیر تعریف شده از طرف cloudflare تغییر بدید تا از این پس درخواست های کاربران برای لود دامنه به سمت سرور cloudflare هدایت بشه.

  3. چگونه از هک شدن در فضاي skype جلوگيري کنيم؟

    […] آشنایی با سرویس وب سایت CloudFlare | دست نوشته های من در … […]

  4. سعیدی سعیدی

    سلام

    من کلود را انداختم منتها نمی دونم درست راه انداختم با نه؟

    لطفا راهنمایی کنید

    متشکرم

  5. جلوگیری از DDOS با cloudflare.com

    […] و سرور در برابر حملات Dos و DDos و همچنین جلوگیری از حملات آشنایی با سرویس وب سایت CloudFlare در دست نوشته های من در برای افزایش امنیت سایت خود و جلوگیری از هک شدن سایت […]

  6. بهمن بهمن

    متاسفانه بر خلاف تصور همگان پلن رایگان این سایت اصلاااااااااااااااا برای حملات دیداس مناسب نیست و بنده تست کردم
    زمانی که سایت من زیر حملات بود این سایت نتونست کمکی به من بکنه

    • حقیقتش من هم خیلی وقت هست که ازاین سرویس استفاده نمی کنم چون این امکانات رو روی سرور هاستینگ خودمون راه اندازی کردیم

    • برای اینکار می بایست یک گواهینامه SSL بخرید و روی هاستتون نصب کنید یا اینکه از هاست هایی استفاده کنید که گواهینامه SSL رایگان ارائه میدن!
      عموما شرکتهای ارائه کننده سرویس هاستینگ، لایسنس های SSL رو در کنار خدماتشون ارائه می کنن و کار نصب و راه اندازی بر روی سایت رو هم خودشون به رایگان انجام میدن.
      اما اگر مجموعه معتبری رو در این زمینه لازم داشته باشید، من کانون تبلیغات پاسارگاد رو پیشنهاد می کنم.
      برای مشاهده لیست قیمت خدمات میزبانی لینوکس میتونید اینجا رو کلیک کنید (صفحه ۸)

  7. سلام عزیز خسته نباشید
    اگر ممکنه در مورد مشکل ایپی هم بفرمایید
    مشکل اینه که بعد از وصل شدن به کلودفلر اکثر ایپیهای داخل بخش ویزیت پنل رو یکسان میزنه که ای پی خود کلود هست یعنی ایپی واقعی بازدید کننده نمایش داده نمیشه چطور میشه حلش کرد
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.