رفتن به نوشته‌ها

مدیریت اطلاعات ورود کاربران در شبکه های Workgroup

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

همانگونه که دوستان اطلاع دارند شبکه کامپیوتری بسیاری از سازمان ها ، شرکت ها و مکان های اداری بصورت Workgroup می باشد. در بعضی از این مکان ها تعدادی کامپیوتر وجود دارند که کاربران شبکه بدون هیچ نظم و انضباطی از آنها استفاده می کنند. فرض کنید در یک سازمان یک سایت مخصوص اینترنت وجود دارد که در سیستم های کلاینت آن، فقط یک اکانت کاربری محدود وجود دارد که همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند. (دقیقا همانند سایت اینترنت دانشگاه ها) و همچنین در این سازمان یک فایل سرور وجود دارد که برای هر کاربر شبکه یک پوشه مخصوص به خود اختصاص داده اند تا فایل های مورد نیاز خود را در آن قرار دهد و هم از طریق سایت اینترنت و هم از طریق سایت اداری قابل مشاهده است.

حالا شما خود را به عنوان کاربر چنین شبکه ای فرض کنید که به سایت اینترنت می روید و تعدادی فایل را از اینترنت دانلود می کنید و حالا می خواهید آن را در پوشه مخصوص به خود قرار دهید. اما قبل از شما کاربر دیگری از طریق سایت اینترنت به فایل سرور وصل شده است و هنگام وارد کردن نام کاربری و پسورد خود، گزینه Remember my password را تیک زده است. در این حالت سیستم کلاینت با اکانت کاربر قبلی به سرور Logon کرده است و چون تیک این گزینه هم زده است، پسورد کاربر قبلی به شکل محلی در این سیستم کش شده است. و شما اگر سیستم را هم ریستارت کنید باز هنگام ورود به فایل سرور با اکانت کاربر قبلی وارد می شوید. و در این حالت ممکن است شما نتوانید فایل های مورد نیاز را در پوشه خود در فایل سرور بریزید. (به دلیل مجوز های اختصاص داده شده به پوشه ها)

خوب حالا ما باید به دنبال یک راه حل برای ورود به فایل سرور با اکانت کاربری خود باشیم :

در ویندوز 7 و نسخه های بالاتر بهترین راه برای مدیریت اطلاعات ورود کاربران در شبکه های Workgroup استفاده از ابزار Manager Credential از طریق Control Panel ویندوز می باشد.

مدیریت اطلاعات ورود کاربران در شبکه های Workgroup
مدیریت اطلاعات ورود کاربران در شبکه های Workgroup

با این ابزار می توانید با انتخاب هر یک از حسابهای کاربری و کلیک بر روی گزینه Remove نام کاربری و رمزعبور کاربر قبلی را از حالت کش شده خارج نمایید و یا با کلیک بر روی لینک Edit اطلاعات حساب های کاربری ذخیره شده پیشین را ویرایش نمایید.

منتشر شده در بلاگفناوری اطلاعات و ارتباطاتمقالاتمقالات تخصصی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.