رفتن به نوشته‌ها

تفاوت رهبری و مدیریت در چیست؟

رهبری و مدیریت دو نقش مهم در سازمان‌ها هستند اما تفاوت‌های مهمی دارند:

رهبری بیشتر مربوط به الهام‌بخشی، هدایت و ایجاد رویکردهای بلندمدت برای یک گروه یا سازمان است. رهبران توانایی تعیین جهت، الهام‌بخشی، ایجاد ارتباط و تشویق اعضای تیم را دارند. آن‌ها بر اساس ارزش‌ها و ایده‌های خود به دنبال تحولات بزرگتر در سازمان می‌گردند و سعی می‌کنند تا افراد را به سمت یک هدف مشترک هدایت کنند.

مدیریت به معنای برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل فعالیت‌های روزانه و عملیاتی سازمان است. مدیران بیشتر به مدیریت منابع، ارتباط با تیم، توزیع و کنترل وظایف و منابع مختلف می‌پردازند تا اهداف و وظایف مشخص شده را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

به طور خلاصه، رهبران بیشتر به سمت تعیین راهبردها و هدف‌های بلندمدت تمایل دارند در حالی که مدیران بیشتر در حوزه‌های عملیاتی و مدیریتی کار می‌کنند تا اهداف را به دست آورند.

منتشر شده در مدیریت استراتژیکبلاگ

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.