Last updated on ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
استنباط من از شخصیت فردی با استناد به تعریف آن در دانشنامه ویکی پدیا، الگویی معین از تفکرات است که رفتار اشخاص را قابل پیش بینی می کند.
فرهنگ اجتماعی نیز شیوه زندگی افراد یک جامعه است که حاصل طبعیت آنها از هنجارها و رفتار اجتماعی تعریف شده برای ایشان است.
اما اهمیت شناخت این دو برای کاویدن فرهنگ اشتغال در کسب و کارها (از این پس خواهیم گفت کار و کسب) بسیار حائز اهمیت است.
اینها همه را مقدمه ای دانستم بر اینکه قصدم را از نوشتن مطالبی در خصوص ارتقاء مهارتهای شغلی بیان کرده باشم؛ از این پس هر هفته مطلبی با موضوعی جدید و البته به ترتیب اولویت به صورت زنجیروار از پایه ترین مباحث فلسفی در این خصوص برای علاقه مندان در کلیه سطوح شغلی از ارشدترین مدیران گرفته تا جزئی ترین کارکنان سازمانها خواهم نگاشت.
در این قسمت تاثیر شخصیت فردی و فرهنگ اجتماعی پرسنل هر سازمان را بر مجموعه خود را بررسی خواهم کرد.
برای شروع اجازه دهید ویژگی های شخصیتی خطرناک برای سازمانها را بررسی کنیم:
فروشنده ای را فرض کنید که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برد، چنین فروشنده ای هرگز نمی تواند اطمینان خریدار را از کارآمد بودن محصول پیشنهادی مطمئن سازد.
تعمیر کاری را فرض کنید که دچار ترس و اضطرابی دائم است، به نظر شما او تا چه حد می تواند
فکر کنم به اندازه کافی واضح شد که شخصیت فردی تاثیر بسیار زیادی در کارآفرینی و موفقیت در کسب و کار داره. چندین جنبه و ابعادی که میتونه در کسب و کار تأثیرگذار باشه عبارتند از:
اولین باشید که نظر می دهید