رفتن به نوشته‌ها

بازاریابی به شیوه معتادها !

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

تعجب نکنید از معتادها هم میشه کسب وکارآموخت. توزیع کننده های موادوقتی می خوان کسی رو معتاد کنن چند بار بهش مواد و سرویس رایگان میدن تا وقتی که عاددت کنه بعد کم کم کار به جایی می رسه که نه تنها معتاد بابت موادش پول میده بلکه حاضره پول مصرف توزیع کننده ها رو هم بده.

تا اینجاش بده اما میشه یک تکنیک رو برای بازاریابی و فروش ازشون یاد گرفت و اون هم شیوه عادت دادن مشتری به محصول و مصرف گرایی و بالا بردن سطح مصرفه. کاری که ایرانسل با زیرکی تمام شروع کرد. ایرانسل بهت پیشنهاد میده که مثلا 5 هزارتومان شارژ کن و تا یکماه مبلغ 50 هزار تومان شارژ درون شبکه بگیر. در پایان یکماه طرف می بینه که 5 هزار تومان داده و سی هزار تومان صحبت کرده و 20 هزارتومان سود کرده. اینبار ایرانسل بهش پیشنهاد میده که 30 هزارتومان شارژ بگیر و تا 100 هزار تومان استفاده کن و مشتری هم که سود ماه قبلشو دیده راغب به انجام این کار میشه غافل از اینکه میانگین مصرفش در ماههای قبل کمتر از این مقدار بوده و ناخواسته در چرخه مصرف گرفتار شده . از طرفی مجبوره برای مکالمات بیرون شبکه ایرانسلش هم شارژ اضافه بخره و علاوه بر اون تموم مبلغ شارژ رو به صورت پیش پرداخت داده. و این چرخه ادامه خواهد داشت.

233162109217251108118724164642216920229115

نکته ای که اینجا هست اینه که چگونه چرخه و کانال مناسبی ایجاد کنیم که مشتری تمایل بیشتری به استفاده از محصول ما داشته باشه به جای استفاده از محصول سایر رقبا. و نکته دوم اینکه در مرحله ابتدایی باید خدمات اضافی به مشتری بدیم تا وارد چرخه مشتریان ما بشود.

منتشر شده در بلاگمهندسی بازرگانی و فروش

نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.