رفتن به نوشته‌ها

ویژگی های یک مدیر خوب

Last updated on اکتبر 29, 2020

◀️تحمل و انتقادپذيري

تحمل و انتقادپذيري بخشی از ویژگی های ذاتی مدیران است،کسی که مسوولیت یک واحد را بر عهده می گیرد ، باید بداند که در آن واحد – از یک کلاس درس تا یک کشور – درباره اش پچ پچ و انتقاد وجود خواهد داشت. کسی که تحمل این را ندارد که پشت سرش حرف بزنند ، اساساً نباید وارد فاز مدیریتی شود. چنین کسی اگر بخواهد با این موضوع مقابله کند باید تقریباً تمام توانش را مصروف آن کند و از وظایف اصلی اش باز بماند.

مدیر در عین حال باید به کارمندانش فرصت بدهد که در یک فضای سالم و مؤدبانه ، نقدهای خود را مطرح کنند. طبیعی است کسانی که فضای نقد را به سمت آشفته سازی امور شرکت می برند ، به خاطر مصالح عالی شرکت ، باید مهار شوند و در عین حال از آن بخش از نقدهایشان که برغم ارائه نامطلوب، درست هستند ، باید بهره برد.

◀️ارتباطات

یکی از عادات مدیران موفق این است که با تمام اعضای مجموعه ارتباطی صادقانه برقرار می‌کنند و مستقیما از آنان بازخورد می‌گیرند. این کار سبب برانگیخته شدن انگیزه در کارکنان می‌شود.

زمانی‌که کلمات و پیام‌ها مستقیما بین شما و کارمندانتان منتقل شود تاثیرات بسیار مثبتی در فرهنگ مجموعه و پیش‌برد اهداف می‌گذارد.

◀️حفظ آرامش سازمان در موقعیت پر فشار

هنگامیکه‌ موقعیت دشواری بر سازمان حاکم می شود، مدیر کسی است که افراد به دنبال الهام گرفتن از او هستند.
از صحبت در رابطه با اینکه شما در آن لحظه چه کار می‌کنید بپرهیزید. در عوض، راه بازگشت به مسیر اصلی را هموار کنید.
به کارمندان اطمینان ببخشید و به آنان کمک کنید تا بر احساسات بد و اضطراب خود غلبه کنند. حفظ آرامش سازمان در این زمان از مهمترین وظایف مدیر است.

آرامش سازمان از اعتماد به نفس و جلوگیری از خشونت و اضطراب ساخته می‌شود.

◀️الهام بخشی کار تیمی

در تیم‌ها و گروه‌هایی که با یکدیگر همکاری مناسب و تلاش متقابل دارند، وظایف هم به خوبی و با موفقیت پیش می‌رود.
تمام افرادی که در یک گروه به صورت تیمی مشغول به فعالیت هستند به این موضوع اذعان دارند که برای رسیدن به موفقیت در کارهای گروهی نیاز به حمایت و کمک همزمان همکاران و مدیران حاضر در گروه است.

زمانی‌که شما به عنوان یک مدیر از تیم خود حمایت می‌کنید، بهره‌وری بالا رفته و در نهایت، نتیجه نهایی زودتر و بهتر حاصل می‌شود.

◀️اعتماد به نفس

از «فورد» ميلياردر معروف آمريكايي و صاحب يكي از بزرگترين كارخانه هاي سازنده انواع اتومبيل در آمريكا پرسيدند:

اگر شما فردا صبح از خواب بيدار شويد و ببينيد تمام ثروت خود را از دست داده ايد و ديگر چيزي در بساط نداريد، چه مي كنيد؟

فورد پاسخ داد:

«دوباره يكي از نيازهاي اصلي مردم را شناسايي مي كنم و با كار و كوشش، آن خدمت را با كيفيت و ارزان به مردم ارائه مي دهم و مطمئن باشيد بعد از پنج سال دوباره فورد امروز خواهم بود.»

منتشر شده در بلاگمدیریت استراتژیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

❤️ ⇌ ✍