Check the settings فروشندگان خوب چگونه اند ؟ - دست نوشته های من در فضای سایبری دست نوشته های من در فضای سایبری UA-135353955-1

وبلاگ شخصی علی حقیقت جو

فروشندگان خوب چگونه اند ؟

آذر ۲۹, ۱۳۹۴, توسط علی حقیقت جو, موضوع مجموعه نوشته ها, مهندسی بازرگانی و فروش

یک فروشنده ی خوب باید ویژگی هایی داشته باشد و نکاتی را رعایت کند. در این زمینه باید اشاره کنیم، مراحل بسیار مهمی در این شغل مطرح میشوند که در صورت رعایت نکردن آنها، در درازمدت مشکلاتی برایمان پیش می آید. در این مقاله می خواهیم تمام نکات مهم این شغل و بازاریابی را بررسی کنیم.

۱٫ شش قدم فروشندگی

الف.توجه: شما باید بتوانید توجه مشتری را جلب کنید. به این ترتیب می توانید او را وارد بحثی کنید تا نیازهای وی را دریابید.

ب.علاقمندی ها: باید کنجکاوی مشتری خود را بر‌انگیزید تا او تشنه دانستن چیزهای بیشتری در مورد محصولات شما باشد

ج.صحبت: باید خیال مشتری را راحت کنید که محصول شما نیازهای وی را برآورده می سازد. همین‌طور باید نسبت به کالایی که می فروشید اشتیاق نشان دهید، نظر مثبت و انگیزه کافی از همین اشتیاق به‌دست می‌آید.

د.خواستن: شما باید احساس خواستن و نیاز را در ذهن مشتری خود زنده کنید.

ه.عقد قرارداد و فروش: قرارداد ببندید، در غیر این‌صورت تنها وقت خود را تلف می‌کنید و یا برای رقبای خود کار می‌کنید.

و.تبریک: وقتی مشتری گفت بله، به او تبریک بگویید. تصمیم او به معنی سود شماست. و او نیاز به تایید این دارد که تصمیمش صحیح است.

xnonrkcala_1011

۲٫ پنج حقیقت درباره شما و مشتری شما

الف.مشتری رییس است: تمام چیزهای که متعلق به شماست با پول مشتری تهیه شده است. هر ترفیعی که در تمام طول زندگی به دست می آورید با پول مشتری میسر شده است

ب.مشتری سود‌آور است: مشتری تنها غازی است که تاابد هر روز یک تخم طلا می گذارد،بنابراین باید مراقب او باشید.به مشتری تازه کمی بیشتر سرویس بدهید،چون انها بهترین مخاطبان شما برای فروش بیشتر خواهند بود

ج. باید خود را به‌جای مشتری بگذارید: هر روز ده دقیقه را به فکر کردن درباره ی این که چگونه خود را جای مشتری بگذارید اختصاص دهید.به حرف های مشتری خود گوش کنید.از آن ها سوال هایی بپرسید؛ به چشمان آنها نگاه کنید.

د. چرا مشتری ها شما را ترک می‌کنند :
سه درصد محل زندگی خود را عوض می کنند.
پنج درصد دوستی های دیگری ایجاد می‌کنند.
نه درصد به دلایل رقابتی ما را ترک می‌کنند.
چهارده درصد به دلیل عدم رضایت از محصول، دیگر محصول ما را نمی‌خرند.
شصت و هشت درصد به دلیل بی‌تفاوتی فروشندگان و کارمندان هستند.

ه. شما فقط وظیفه فروشندگی ندارید: اگر مشتری نباشد، تجارتی در کار نخواهد بود به همین سادگی.

بنابراین سعی کنید برای مشتری‌ها قابل اعتماد باشید..

نظر شما چیست؟