دسته‌ها
مجموعه نوشته ها مدیریت استراتژیک

صداهای بلند در قیاس با صداهای مهم

ست گادین (۵ مارس ۲۰۱۹):

اوضاع سیستم‌های شکننده وقتی بدتر می‌شود که در آنها، تشخیص صداهای مهم از میان صداهای بلند، امکان‌پذیر نباشد.

وقتی مدتها به گلایه‌ها و صداهای بسیار بلند گوش فرا دهید، هر چه صدایی بلند‌تر باشد آنرا مهم‌تر خواهید پنداشت، چون به مرور زمان از دقت شما در شنیدن جزییات صداها کاسته‌ می‌شود.

یک تایپیست پُرکار که زیاد می‌نویسد ممکن است منتقد سرسخت و قابلی باشد ولی آیا کسی می‌خواهد به او خدمت کند؟

اگر ۸۴ درصد سود یک شرکت هواپیمایی از مسافرت‌های تفریحی بدست آید، آیا درست است که بیشترین توجه شرکت به آن فردی باشد که سالی یکبار با بلیط درجه یکِ لحظه آخر پرواز می‌کند؟

ما می‌توانیم اشخاصی را که ناامید هستند بپذیریم، به آنها توجه کنیم، احترام بگذاریم و کمک‌شان کنیم. ولی نباید در این میان چنان گیج شویم که هر فرد ناراحتی، توجه ما را به خود جلب کند و دنبالش راه بیافتیم تا به او خدمت کنیم.

 

_ مترجم: مصطفی منبری (۱۴ اسفند ۱۳۹۷)

از علی حقیقت جو

سعی کن بهترین نسخه از خودت باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.