رفتن به نوشته‌ها

اصطلاحات VIP، CIP و VVIP چه تفاوتهایی باهم دارند؟

CIP یا “Commercial Important Person” به معنی “شخصیت تجاری مهم” مثل مدیرعاملان، روئسای هیئت مدیره، تجار و بازرگانان، صاحبین صنایع، مدیران یا مذاکره کنندگان ارشد سازمانها و به طور کلی اشخاص تاثیرگذار در بنگاههای اقتصادی و کسب و کارها هست.

VIP یا “Very Important Person” به معنی “شخصیت بسیار مهم” مثل سفرا، وزرا، سلبریتی ها، قهرمانان ورزشی، هنرمندان و به طور کلی افراد مشهور سیاسی یا محبوب مردمی هست.

VVIP یا “Very Very Important Person” به معنی “شخصیت بسیار بسیار مهم” مثل روئسای جمهور، رهبران، پادشاهان و نخست وزیران ممالک هست که وجود و حضور اونها نقش حیاتی، اساسی و امنیتی داره.

حسب تجربه، الگوی سرویس دهی به اشخاص CIP دارای ویژگی هایی مثل رسیدگی توسط خدمه، پذیرایی ویژه، حمل و نقل اختصاصی و لوکس و تدارک جایگاهی ویژه و متمایز نسبت به افراد معمول هست.

استاندارد تشریفات برای اشخاص VIP دارای ویژگی های افراد CIP به همراه مواردی جهت برقراری امنیت فردی ایشان هست، به عنوان مثال افراد VIP با حمل و نقل اختصاصی به همراه اسکورتی از محافظین شخصی (معمولا غیر مسلح) و جایگاه اختصاصی مستقل و کاملا جداگانه از دیگر افراد (با ورودی فرش قرمز!) و احتمالا حضور چند خبرنگار برای مصاحبه و تهیه گزارش هست.

استاندارد تشریفات برای اشخاص VVIP دارای ویژگی های مربوط به افراد VIP بوده و علاوه بر اون مواردی مثل حمل و نقل اختصاصی (حمل و نقل بین استانی یا بین کشورها برای افراد VVIP معمولا با هواپیمای اختصاصی ویژه و درون شهری با هلیکوپتر و همراه با اسکورت نظامی انجام میشه) و در نظر گرفتن محلی برای استقرار با بالاترین ضریب ایمنی (استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی (Thermal) جهت نظارت بر استرس افراد حاضر در محل، و شناسایی حاملین سلاح های گرم و سرد بدون نیاز به تفتیش هر نفر)، انسداد خیابانهای منتهی به محل استقرار توسط پلیس، استفاده از ماموران امنیتی مسلح (با لباس نظامی و بدون لباس نظامی (جهت رصد فعالیت های مشکوک در حوزه استحفاظی مورد نظر)) و حضور اکیپ های خبرنگاران از خبرگزاری های مطرح دنیا هست که معمولا دارن توی هم می لولن (لولیدن یک اصطلاح شیرازی هست به معنی غلطیدن (منظور برخورد افراد با یکدیگر به واسطه عدم وجود فضای کافی هست)).

آنچه که من متوجه شدم خدمات مربوط به افراد CIP و VIP تقریبا مشابه هست و بیشتر از دید کیفی مورد بررسی قرار میگره

جالب اینکه شما با پرداخت هزینه خدمات، میتونید تجربه دریافت این نوع سرویسها رو کسب کنید

اما اگر بخوایم خدمات مربوط به افراد VVIP رو تجربه کنیم یا باید یک شخصیت سیاسی مهم باشیم یا رئیس یک باند تبه کار مافیایی! چون در هر دو صورت محافظت زیادی کسب خواهیم کرد :))

ولی من دوست دارم همون CIP بمونم :))

شاد باشید 😉

منتشر شده در یادداشت های اجتماعی منبلاگیادداشت های من

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.