دسته‌ها
هنر و ادبیات یادداشت های ادبی من یادداشت های من

اجزای گزارش و نحوه تنظیم آن

سرلوحه: سرلوحه گزارش، عینا مطابق سرلوحه نامه (شامل: شماره ، تاریخ، از:، به:، موضوع:) تنظیم می گردد ، با این تفاوت که:

  1. اگر گزارش دهنده از کارکنان زیردست گزارش گیرنده باشد، به جای عنوان واحد سازمانی گزارش دهنده در مقابل کلمه «از»، نام و نام خانوادگی خود را ذکر می نماید.
  2. واحدهای سازمانی و کارکنان یک مجموعه، نمی توانند به مقام سازمانی که در تابعیت آنها قرار ندارند گزارش دهند. در این گونه موارد بایستی گزارش به عنوان مسئول ذیربط تهیه و طی آن درخواست شود که مراتب به مقام مورد نظر یا واحد سازمانی مربوط اعلام و منعکس گردد، مقامات و واحدهای سازمانی، برابر ضوابط مقرر در حدود اختیارات عمل خواهند نمود.

متن: متن گزارش، همانند متن نامه تهیه می گردد با این تفاوت که:

  1. اگر گزارش، بر اساس دستور صادره قبلی یا مبتنی بر سوابق تهیه می گردد، حتماً بایستی به دستور صادره اشاره و یا شرح مختصر و مفیدی از سابقه امر، در ابتدای گزارش ذکر شود.
  2. شرح اقدامات انجام شده در اجرای دستور صادره و نتایج حاصل از آن و یا شرح دلایل و عواملی که منجر به تقریرگزارش گردیده، باید در متن گزارش آورده شود.
  3. متن گزارش باید در صورت لزوم ، حاوی تجزیه و تحلیل موضوع، نتیجه گیری و پیشنهادهای مبتنی بر آن باشد.

پایان گزارش: پایان گزارش ، به جز خط امضاء ، فاقد بقیه موارد مذکور در مورد نامه است. همچنین ،گزارش باید به امضای مسئول واحد سازمانی گزارش دهنده و در غیاب وی به مقامی که به وی تفویض اختیار شده است برسد.

توضیح: گزارش هایی که حاوی پیشنهاد یا کسب اجازه است نباید طوری تنظیم شود که برای مقام گزارش گیرنده تعیین تکلیف نماید.

از علی حقیقت جو

سعی کن بهترین نسخه از خودت باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.