رفتن به نوشته‌ها

معرفی سرویس آموزش مجازی Coursera

Last updated on ۱۳۹۹/۰۸/۰۸

مدت زیادی است که روش‌های آموزش مجازی فراگیر شده است و حتی در کشورمان هم مدتی است که توجه خاصی به آن شده است به طوری که بعضی از دانشگاه‌های سراسری نیز به شیوه مجازی دانشجو پذیرفته و فراگیران را آموزش می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با سرویسی آشنا کنیم که تنها آموزش آن مطرح نیست، بلکه اعتبار آموزشی آن نیز مهم است و در آینده به کمک شما خواهد آمد.

Coursera سرویسی است که در ابتدا با پشتیبانی دانشگاه Stanford راه اندازی شد و حالا پشتیبانی چندین دانشگاه معتبر را با خود دارد که علاوه بر Stanford باید اسامی Michigan، Princeton، Pennsylvania را نیز به لیست اضافه کرد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود دانشگاه بزرگی هستند. یقینا این نوع از آموزش مدرکی برابر با مدرک اصلی یک دانشگاه در حالت عادی نخواهد داشت اما اعتباری که این دوره از آموزش‌های مجازی دارد تفاوت‌های بسیاری با دیگر آموزش‌های مجازی خواهد داشت.

couresera معرفی سرویس آموزش مجازی Coursera

Couresera

در سایت Coursera می‌توانید به دوره‌های بسیاری دسترسی داشته باشید که البته تاکنون بیشتر دوره‌ها در زمینه رشته کامپیوتر و نرم‌افزار است و به مرور زمان تکمیل می‌شوند. انتظار می‌رود که هر چند وقت یکبار دوره‌های جدیدی به سایت اضافه شوند تا دانشجویان بیشتری با گرایش‌ها و رشته‌های مختلف آموزش ببینند.

در Coursera هر هفته پیش از شروع کلاس‌ها ایمیلی ارسال خواهد شد تا شما را از شروع کلاس جدید مطلع سازد. شما هم به عنوان یک شاگرد، با رفتن به کلاس درس خود می‌توانید مطالب را به وسیله ویدئوها و ارائه‌های انجام شده فرا بگیرید.

در این سرویس آموزشی استادان حتی تمریناتی را برای شما در نظر خواهند گرفت و در پایان یک مهلت معین باید آن‌ها را تحویل دهید. همانند یک کلاس عادی زجر آور خواهد بود، نه؟ اما به این موضوع توجه داشته باشید که می‎‌توانید تحویل را به تاخیر انداخته و با استاد مربوطه کمی کنار بیایید.

همانند تمام آموزش‌های مجازی دیگر شما قابلیت این را خواهید داشت تا یک ویدئو را چندین و چند بار مشاهده کنید و حتی در هنگام مشاهده به شما اجازه داده می‌شود تا از متن‌ها و اسناد قرار داده شده در مخزن درس استفاده کنید. ویدئوها علاوه بر کیفیت مناسب از حجم پایینی برخوردار هستند تا بتوان با سرعت کم نیز از آن‌ها استفاده کرد. نکته بسیار قابل توجه زیرنویس ویدئوها به زبان‌های مختلف از جمله فارسی است.

مطمئنا همه به زبان انگلیسی مسلط نیستند، در نتیجه با استفاده از امکان زیرنویس در ویدئوها افراد بیشتری می‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

در پایان هر دوره نیز از دانشجویان آزمونی گرفته خواهد شد که در حال حاضر بر اساس اعتماد به دانشجویان طراحی شده است اما مسئولین این سایت در تلاشند تا با ارائه راه‌حل‌های بهتر راه تقلب را نیز ببندد تا ارزش آزمون‌ها بیش از پیش باشد.

couresera2 معرفی سرویس آموزش مجازی Coursera

a social entrepreneurship company

شما هم می‌توانید با کمک به این سایت و همراهی آن‌ها در ارائه محتوای آموزشی به پیشرفت آن کمک کنید. به عنوان مثال یکی از مشکلات، نبود زیرنویس‌ برای ویدئوهای مختلف است که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار آنلاین سایت به تهیه کردن زیر‌نویس‌ها کمک بیشتری انجام دهید. تا کنون سعی شده است دوره‌های مناسبی از قبیل دانش‌های کامپیوتر، دانش‌های اجتماعی و هم‌چنین بعضی از دروس زیست شناسی ارائه شود که در نوع خود تا به اینجا غنیمت بوده است.

با توجه به استقبال بیش از اندازه‌ای که از این سایت در این چند وقت شده است مطمئنا دانشگاه‌های حاضر دور‌ه‌های بیشتری را درسایت قرار خواهند داد و از طرف دیگر تعداد دانشگاه‌های مشترک در آن نیز بیشتر خواهد شد.

آموزش مجازی مدت زیادی است که به لطف اینترنت ساده‌تر و امکان‌پذیرتر شده است. به طوری که دانشگاه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بسیاری را در این زمینه انجام داده‌اند که می‌توان به اشتراک Harvard و MIT اشاره کرد.

انتظار می‌رود تا پنج سال آینده این همکاری‌ها گسترش یابد و بنیادهای بزرگ‌تر، معتبرتر و البته شاید هزینه‌برتر نیز به وجود آیند که مشکل مسافت و هم‌چنین بسیاری از مشکلات مالی را از سر راه بر خواهند داشت و امکان آموزش را بسیار ساده‌تر از قبل ایجاد کنند.

Web Address: www.coursera.org

منتشر شده در بلاگمقالاتمقالات تخصصی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.